måndag 5 mars 2018

3 viktiga saker att få koll på när du behöver låna pengar snabbt



Det finns inget konstigt med att vi ibland behöver ta ett tillfälligt lån. Precis som livet i övrigt går ekonomin upp och ner. Och ibland kan snabblån vara en enkel lösning på ett tillfälligt problem. 

Hela syftet med ett snabblån är enkelhet. Att det ska gå snabbt att få in pengarna på bankkontot vid behov och att detta ska föregås av minimalt med adminstration och förarbeten.

 Det ska dock sägas att det finns en del saker du första behöver göra klart, innan du gör slag i sak av intentionen att låna pengar snabbt.

1. Gör en återbetalningsplan för ditt snabblån - aka gör en månadsbudget

Det är en självklarhet att man inte lånar pengar utan att veta hur man ska betala tillbaks dem. Därför är det första steget innan du tar ett snabblån att göra upp din budget för nästa månad.

Ett snabblån sträcker ju sig ofta över en tid på just 30-60 dagar, vilket innebär att återbetalningen av lånet måste rymmas i din nästa månadsbudget.

2. Jämför långivare och leta upp bäst ränta.

I rent absoluta tal är det alltid små summor vi pratar om vid mikrolån. Det är därför det heter mikrolån. Men det kan ändå vara en ganska stor skillnad på ränta och avgifter mellan olika kreditföretag.

 Ett gott råd är alltså: jämför noga innan du bestämmer dig. Det kan spara hundralappar, till och med tusenlappar i slutändan. Ett bra sätt är att kolla i vår lista över kreditföretag.

3. Förstå villkoren för lånet.

Innan, eller åtminstone under låneprocessen, är det viktigt att du förstått villkoren för lånet och vad som förväntas av dig som låntagare.

Det kan ibland vara svårt att begripa sig på alla ekonomiska uttryck och begrepp. Därför kan det vara bra att då och då läsa på om olika ekonomiska begrepp och uttryck.

 Alltså: även om du har bråttom att ta ett lån, så är det ingen ursäkt för att inte veta vad det innebär att ta ett lån. Ganska logiskt, eller hur?

Denna text var först publicerad här

Läs också:

2 kommentarer:

  1. Lånekreditinstitut Rädda mig när det inte fanns något hopp (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Hej alla i det här forumet, jag är John Michael från USA, jag kan inte tro att Gud verkligen existerar förrän jag var förlossad och räddad från finansiell bondage. Jag var i en finansiell kris och behövde betala några räkningar. Jag försökte söka hjälp från banker men till ingen nytta, jag försökte också söka hjälp från internet bara för att träffa bedragare som låtsades vara privat långivare och gjorde bort mina 15000 dollar och inte fick mitt lån, inte förrän GUD presenterade mig för Mr Elijah genom en vän som räddades från ekonomiska problem och ett lån på $ 100 000,00 beviljades till honom av Herr Elijah, så jag tog hans råd och kontaktade lånekreditinstitut och inom en vecka beviljades mitt lån på $ 250 000 till mig. mitt råd till alla som söker lån med en låg ränta på 2%. Jag gör det eftersom jag är så glad att jag är ute av finansiell bondage och är återigen full av glädje och livet är lätt allt tack vare GUD och Elijah. Du kan kontakta lånekreditinstitut via (loancreditinstitutions00@gmail.com) ELLER WhatsApp: +393510483991

    SvaraRadera
  2. Lånekreditinstitut Rädda mig när det inte fanns något hopp (loancreditinstitutions00@gmail.com)

    Hej alla i det här forumet, jag är John Michael från USA, jag kan inte tro att Gud verkligen existerar förrän jag var förlossad och räddad från finansiell bondage. Jag var i en finansiell kris och behövde betala några räkningar. Jag försökte söka hjälp från banker men till ingen nytta, jag försökte också söka hjälp från internet bara för att träffa bedragare som låtsades vara privat långivare och gjorde bort mina 15000 dollar och inte fick mitt lån, inte förrän GUD presenterade mig för Mr Elijah genom en vän som räddades från ekonomiska problem och ett lån på $ 100 000,00 beviljades till honom av Herr Elijah, så jag tog hans råd och kontaktade lånekreditinstitut och inom en vecka beviljades mitt lån på $ 250 000 till mig. mitt råd till alla som söker lån med en låg ränta på 2%. Jag gör det eftersom jag är så glad att jag är ute av finansiell bondage och är återigen full av glädje och livet är lätt allt tack vare GUD och Elijah. Du kan kontakta lånekreditinstitut via (loancreditinstitutions00@gmail.com) ELLER WhatsApp: +393510483991

    SvaraRadera

Grazing Lady: Inköp Betsson

Höjde också innehavet i Betsson med 2000 st aktier, tror på en fin utveckling framöver Grazing Lady: Inköp Betsson : Efter att ha sålt av ...