måndag 13 maj 2019

Petrusko: Positiv faktor för Lundbergs aktie

Nä ingen större överraskning, och jag håller nog lånsiktig fokus.

Positiv faktor för Lundbergs aktie


För oss långsiktiga är detta kanske ingen större sensation men det kan finnas en möjlighet på kort sikt i Lundbergs. Aktien är inte den mest likvida och när större köptryck uppstår brukar den kunna pressas uppåt.
På sistone har substansrabatten förvisso redan minskat men det kan vara så att aktien pressas upp ytterligare i värdering.
Per den 3/6 2019 tas Lundberg upp i Nasdaqs index OMXSB eller OMX Benchmark Index som det kallas. Det föranleder att en rad fonder behöver köpa in sig i bolaget för att spegla indexet korrekt.
Jag har inte följt det här i just Lundbergs tidigare men jag har sett det i andra liknande aktier. Latour är ju snarlik till karaktären med viss begränsning i likviditeten ändock om den är mer likvid än Lundbergs och jag vill minnas att det blev extra skjuts upp i Latour när de togs upp i index på.
Ja ja, det här får ju var och en avgöra om det är något att spana vidare på. Själv investerar jag långsiktigt och utnyttjar inte sådana här eventuella möjligheter även om jag tycker mig se dem.
Källa: https://petrusko.blogspot.com/2019/05/positiv-faktor-for-lundbergs-aktie.html 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Grazing Lady: Inköp Betsson

Höjde också innehavet i Betsson med 2000 st aktier, tror på en fin utveckling framöver Grazing Lady: Inköp Betsson : Efter att ha sålt av ...